Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Такий висновок зроблено ВС КГС у справі №910/1339/18.
У даній справі АМК вимагав у Товариства інформацію на підставі Закону України «Про Антимонопольний комітет України», у зв'язку з виконанням покладених на АМК завдань, а саме розслідування справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій та з метою забезпечення державного захисту економічної конкуренції, і така вимога являє собою узгоджуване з Конституцією України втручання в особисте життя в інтересах економічного добробуту.
Згідно з рішенням АМК Товариство вчинило порушення, передбачене п. 13 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації на вимогу державного уповноваженого АМК, у звязку з чим на Товариство було накладено штраф.
Відповідно до положень ст.221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» передбачено, що суб'єкти господарювання, об'єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники, фізичні особи зобов'язані на вимогу органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції та про державну допомогу суб'єктам господарювання.
Пунктом 13 ч. 1 ст. 50 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є неподання інформації АМК України, його територіальному відділенню у встановлені органами АМК України, головою його територіального відділення чи нормативно-правовими актами строки.
Отже, виходячи з положень Закону України «Про Антимонопольний комітет України», АМК у межах наданих йому повноважень та з метою реалізації цих повноважень у розгляді іншої справи мав право витребувати у Товариства відповідну інформацію, а Товариство, у свою чергу, зобов'язане було надати таку інформацію у встановлений строк (наведена позиція узгоджується з висновком щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладеним у постанові Верховного Суду України від 11.12.2012 зі справи № 5023/598/12, для відступу від якої у ВС КГС немає підстав).
ВС КГС звернув увагу, що в даному разі дії АМК щодо направлення Вимоги узгоджувалися з відповідними положеннями Конвенції, через те, що мали законну підставу, законну ціль (мету) - забезпечення розгляду АМК справи, спрямованої на захист економічної конкуренції у господарських відносинах, і відповідне втручання було необхідним, оскільки виправдовувалося загальносуспільними потребами у запобіганні, виявленні та припиненні порушень законодавства про захист економічної конкуренції і зумовлювалися неможливістю для АМК в інший законний спосіб отримати необхідну для здійснення його повноважень інформацію.
З повним текстом постанови ВС КГС у справі №910/1339/18 від 20.11.2018 року можливо ознайомитися за посиланням:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/78082137