Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Такий правовий висновок зроблено Великою Палатою ВС у справі №805/2078/15-а
Аналіз правових норм ЗУ «Про торгово-промислові палати» від 02.12.97 №671/97-ВР свідчить про те, що ТПП України як недержавна неприбуткова самоврядна організація, яка об'єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об'єднання не є суб'єктом владних повноважень в розумінні п.7 ч.1 ст.3 КАС України (ред., чинна на час прийняття рішень судами першої та апеляційної інстанцій) та п.7 ч.1 ст.4 КАС України (ред. з 15.12.2017).
У межах спірних правовідносин ТПП України не здійснює публічно-владні управлінські функції, а засвідчення форс-мажорних обставин є статутним завданням цієї організації, а не делегованим повноваженням. До того ж видача ТПП України сертифікатів про відповідні обставини є послугою, яка в розумінні ст.178 ГК України є публічним зобов'язанням.
Отже, спір про визнання протиправною відмови ТПП України в засвідченні форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) та зобов'язання ТПП України видати сертифікат про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) не є публічно-правовим та не належить до юрисдикції адміністративних судів. Захист порушеного права на отримання такого сертифікату має відбуватися за правилами господарського судочинства.
З повним текстом постанови Великої Палати ВС у справі №805/2078/15-а від 31.10.2018 можливо ознайомитись за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/78044755 (#ПЗАГС_висновкиВП_ВС)