flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану. Коротко про законопроект!

16 червня 2022, 11:40
Застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану.
 
Законопроект, яким заплановано внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства, як вказують ініціатори, вирішує питання спрощення доступності і підвищення ефективності застосування судових процедур банкрутства для суб’єктів господарювання, які стали неплатоспроможними через збройну агресію.
 
Що саме пропонують парламентарі?
🔹розширити права арбітражного керуючого щодо звернення із запитами і встановити форму, порядок направлення і порядок надання відповіді/інформації на запит арбітражного керуючого, який здійснює повноваження у справі;
🔹конкретизувати контроль за діяльністю арбітражних керуючих;
🔹змінити порядок призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією від виконання повноважень - господарським судом за клопотанням комітету кредиторів (у справі про банкрутство юр.особи) чи зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фіз.особи);
🔹сплачувати основну винагороду арбітражного керуючого, у разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, за рахунок коштів, одержаних боржником – юр.особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі, або з фонду, створеного кредиторами;
🔹уточнити порядок забезпечення вимог кредитора, доповнивши правом господарського суду накладати арешт на конкретне майно боржника та майно осіб, які відповідно до КУзПБ несуть з боржником субсидіарну чи солідарну відповідальність;
🔹встановити зобов’язання розпорядника майна щодо проведення аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника, визначення наявності або відсутності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, тощо та відповідного обов’язку боржника у процедурі розпорядження майном – щодо надання розпоряднику майна можливості безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних;
🔹віднести до компетенції комітету кредиторів визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справі про банкрутство та відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень;
🔹доповнити повноваження ліквідатора обов’язками складати і затверджувати план проведення ліквідаційної процедури, складати висновок про наявність або відсутність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, тощо;
🔹встановити, що продаж майна забезпеченому кредитору в порядку, визначеному статтею 81 КУзПБ, прирівнюється за своїми правовими наслідками до звернення стягнення на предмет застави (іпотеки);
🔹доповнити перелік боргів, які не підлягають реструктуризації та/або прощенню в процедурах банкрутства, завданих кримінальним правопорушенням;
🔹встановити, що постановлення судом ухвали про завершення процедури погашення боргів та закриття провадження у справі про неплатоспроможність ФО-П є підставою для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФО-П.
Також, документом пропонується встановити тимчасово (на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дати припинення або скасування воєнного стану):
🔹можливість проведення зборів (комітетів) кредиторів в режимі відео-конференції або шляхом опитування;
🔹звільнення арбітражного керуючого від дисциплінарної відповідальності за невиконання обов'язків, якщо це пов'язано з веденням бойових дій;
🔹можливість продовження судом окремих строків у провадженнях про банкрутство;
🔹можливість розгляду справи про банкрутство або окремого процесуального питання в порядку письмового провадження;
🔹зупинення нарахування % на реструктуризовані зобов'язання боржника перед кредиторами та ненарахування штрафних санкцій за невиконання боржником таких зобов’язань;
🔹розстрочення прострочених зобов’язань, передбачених планом санації чи реструктуризації боргів боржника, на строк виконання плану санації чи реструктуризації боргів боржника;
🔹можливість відкриття за заявою боржника, якщо проведення бойових дій призвело до його неплатоспроможності, справи про банкрутство без здійснення авансування винагороди арбітражному керуючому на депозитний рахунок суду.
 
Крім того, документ передбачає зміни до ЗУ «Про банки і банківську діяльність» щодо забезпечення розкриття банками арбітражним керуючим банківської таємниці і надання інформації на їх запити.
 
Наразі законопроект опрацьовується в профільному комітеті.
 
Джерело: Офіційний вебпортал ВРУ
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39710