Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Південно-західний апеляційний господарський суд , Замовник відповідає категорії згідно пункту 3 частини 4 статті 2 Закону.
Назва предмета закупівлі: із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): код національного класифікатора України ДК 021:2015 Природний газ; 09120000-6 - Газове паливо Єдиного закупівельного словника.
Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09123000-7 – Природний газ.
Вид процедури закупівлі: Відкриті торги з особливостями згідно пункту 37 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами та з урахуванням положення Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості)
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 1225000,00 грн.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу природнього газу за період січень-квітень (2020-2023рр.). Планування закупівель, в тому числі визначення очікуваної вартості, є динамічним та безперервним процесом, що здійснюється замовниками протягом року.
Починаючи з 01 жовтня 2015 року правові засади функціонування ринку природного газу України визначаються Законом України «Про ринок природного газу» (далі – Закон про ринок газу). Вказаний закон передбачає функціонування ринку природного газу, побудованого на принципах, зокрема, вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, забезпечення рівних прав на доступ до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ. Згідно з положеннями частини першої статті 1 Закону про ринок газу – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Крім цього, частиною другою статті 12 Закону про ринок газу встановлено, що постачання природного газу здійснюється за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем.
Однак, у зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 17.05.2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ), Указу Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 12 серпня 2022 року № 2500-ІХ), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб (до 21 листопада 2022 року включно).
Так 19 липня 2022 р. Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам» № 812 (зі змінами) (далі - Постанова № 812).
Відтак, Постанова №812 (зі змінами) в розрізі введення воєнного стану в Україні визначає обсяг та умови виконання спеціальних обов’язків, що покладаються на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (далі - спеціальні обов’язки), зокрема для забезпечення стабільності, належної якості та доступності природного газу, підтримання належного рівня безпеки його постачання споживачам без загрози першочерговій цілі створення повноцінного ринку природного газу, заснованого на засадах вільної конкуренції з дотриманням принципів пропорційності, прозорості та недискримінації. Також відповідно до підпункту 4 пункту 2 Постанови №812 спеціальні обов’язки покладені на ТОВ “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг” - щодо забезпечення постачання природного газу споживачам, що є бюджетними установами відповідно до Бюджетного кодексу України, закладам охорони здоров’я державної власності (казенні підприємства та/або державні установи тощо), закладам охорони здоров’я комунальної власності (комунальні некомерційні підприємства та/або комунальні установи, та/або спільні комунальні підприємства тощо) (далі - бюджетні установи) на умовах передбачених пунктом 6 Постанови №812. Відповідно до вказаного пункту встановлено, що ТОВ “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг” постачає з 1 вересня 2022 р. по 15 квітня 2024 р. (включно) природний газ бюджетним установам на умовах договору постачання, укладеного з цим товариством на період до 15 квітня 2024 р., за ціною, що становить 16390 гривень з урахуванням податку на додану вартість за 1000 куб. метрів газу (без урахування тарифу на послуги з транспортування природного газу для точки виходу та коефіцієнта, який застосовується у разі замовлення потужності на добу наперед).
Водночас, розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Враховуючи все вище описане, виникають підстави для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі – природного газу на підставі пункту 3 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме:
Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів. Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом, що розраховується за такою формулою:
ОВрег = V * Цтар,
де:
ОВрег - очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується;
Цтар - ціна (тариф) за одиницю товару/послуги, затверджена відповідним нормативно-правовим актом.
Тому, враховуючи положення статті 117 Конституції України, де Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. А також беручи до уваги положення Постанови №812, якою врегульовано, що ТОВ “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг” постачає з 1 вересня 2022 р. по 15 квітня 2024 р. (включно) природний газ бюджетним установам. Замовник дотримуючись принципів пропорційності, прозорості та недискримінації вираховував очікувану вартість згідно порядку описаного вище та зазначив в екранних полях при створенні оголошення про початок проведення публічної закупівлі – відкриті торги, відповідно до пункту 4 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Розмір бюджетного призначення: 1225000,00 грн. згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля природного газу, регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами, Особливостями, Законом України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, що затверджені Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Правила постачання), Кодексом газотранспортної системи, затверджений Постановою НКРЕКП №2493 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГТС), Кодексом газорозподільних систем, затверджений НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГРС), Постановою НКРЕКП №3010 від 24.12.2019 «Про прийняття Остаточного рішення про сертифікацію оператора газотранспортної системи», Постановою НКРЕКП №3011 від 24.12.2019 «Про видачу ліцензії з транспортування природного газу ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ», Постановою НКРЕКП №3013 від 24.12.2019року «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020-2024 роки», Постановою НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» та іншими нормативними документами, та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних характеристик. Термін постачання — з «01» січня 2024 року до «15» квітня 2024 року включно.
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання природного газу. За одиницю виміру кількості природного газу приймається метр кубічний, яка у скороченому вигляді має позначення – «м3». Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єктів замовника, та враховуючи обсяги споживання попереднього та поточного календарних років, становить 74000 м3. на період з 01 січня 2024 року до 15 квітня 2024 року.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі такі показники встановлені зокрема: розділом ІІІ Кодексу ГТС; ДСТУ EN ISO 6974-1:2021 (EN ISO 6974-1:2012, IDT; ISO 6974-1:2012, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-2:2021 (EN ISO 6974-2:2012, IDT; ISO 6974-2:2012, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-3:2021 (EN ISO 6974-3:2018, IDT; ISO 6974-3:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-5:2021 (EN ISO 6974-5:2014, IDT; ISO 6974-5:2014, IDT); ДСТУ EN ISO 16960:2021 (EN ISO 16960:2014, IDT; ISO 16960:2014, IDT).
Відповідно до положення пункту 13 частини 1 розділу ІІІ Кодексу ГТС встановлено, що Природний газ, що подається в газотранспортну систему, повинен відповідати таким вимогам:
вміст метану (C1), мол. % - мінімум 90;
вміст етану (C2), мол. % - максимум 7;
вміст пропану (C3), мол. % - максимум 3;
вміст бутану (C4), мол. % - максимум 2;
вміст пентану та інших більш важких вуглеводнів (C5+), мол. % - максимум 1;
вміст азоту (N2), мол. % - максимум 5;
вміст вуглецю (CO2), мол. % - максимум 2;
вміст кисню (O2), мол. % - максимум 0,2;
вища теплота згоряння (25 °C/20 °C):
мінімум - 36,20 МДж/м-3 (10,06 кВт⋅год/м-3);
максимум - 38,30 МДж/м-3 (10,64 кВт⋅год/м-3);
вища теплота згоряння (25 °C/0 °C):
мінімум - 38,85 МДж/м-3 (10,80 кВт⋅год/м-3);
максимум - 41,10 МДж/м-3 (11,42 кВт⋅год/м-3);
нижча теплота згоряння (25 °C/20 °C):
мінімум - 32,66 МДж/м-3 (09,07 кВт⋅год/м-3);
максимум - 34,54 МДж/м-3 (09,59 кВт⋅год/м-3);
температура точки роси за вологою °С - при абсолютному тиску газу 3,92 МПа - не перевищує мінус 8 (-8);
температура точки роси за вуглеводнями - при температурі газу не нижче 0 °С - не перевищує 0°С;
вміст механічних домішок: відсутні;
вміст сірководню, г/м-3 - максимум 0,006;
вміст меркаптанової сірки, г/м-3 - максимум 0,02.
Решта технічних та якісних характеристик можливо згаданих за умовами тендерної документації передбачено в перелічених вище нормативних документах.
Нормативно-правові акти, що формують підстави застосування процедури відкритих торгів:
(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))